Belediyemiz bünyesinde ihtiyaç duyduğunuz ödeme, sorgu ve hesaplama işlemlerinin tümünü e-belediye sistemizden yapabilirsiniz.








Gelirler Müdürlüğü
GELİRLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç :
MADDE 1-Bu yönetmeliğin amacı; Dikili Belediye Başkanlığı Gelirler Müdürlüğü’nün çalışma usul ve esaslarını belirlemek, vergi, resim, harç ve ücretlerinin tahakkuku ve bu gelirlerin tahsilinin sağlanarak kayıt dışı gelirleri kayıt altına almak ve gelir arttırıcı diğer tedbirleri oluşturmaktır.
Kapsam:
MADDE 2-Bu yönetmelik Gelirler Müdürlüğü bünyesindeki görevli personelin yetki, sorumluluk çalışma usul ve esaslarını yürürlükteki mevcut yasalara göre düzenlemek ve devamlılığını sağlamak.
DAYANAK:
MADDE 3-Bu yönetmelik dayanağı 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 6183 sayılı Amme alacakları Tahsili Usulü hakkındaki Kanun, 5018 sayılı Kamu Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 657 sayılı Devlet memurları Kanunu, 12 Eylül 2025 tarih 33015 sayılı Yönetmeliği, 2577 sayılı D.Y.U.K.’nun diğer mer’i mevzuata dayanarak hazırlanmıştır.
TANIMLARI:
MADDE 4-(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a)Belediye: Dikili Belediye Başkanlığı’nı
b)Üst Yönetici: Dikili Belediye Başkanı ve Yardımcılarını,
c)Müdür: Gelirler Müdürü’nü
d)Müdürlük: Gelirler Müdürlüğü’nü
e)Şeflikler: Tahakkuk Şefliği, Tahsilat Şefliği ve Takip ve İcra Şefliği.
f)Personel: Müdürlüğü bağlı tüm çalışanları ifade eder.
g)Mali Yıl: Takvim yılını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5- (1) Gelirler Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a)Müdür
b)Şefler
c)Diğer Personel
(2)Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
a)Müdür
b)Tahakkuk Şefliği
c)Tahsilat Şefliği
ç)Takip ve İcra Şefliği
(3)Bu yapılanma ihtiyaca göre Norm Kadro İlke ve Standartları içerisinde hizmetin daha verimli olması amacı ile yeniden yapılandırılabilir.
(4)Bu Müdürün teklifi ve bakanlık onayı ile geçerlilik kazanır.
Bağlılık
MADDE 6- Gelirler Müdürlüğü Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Bu durum tamamen Başkanlık yetkisindedir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri:
MADDE 7- (1) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunları çerçevesinde Belediye Gelirlerini tahakkuk etmek, tahsil etmek ve takibini yapmak.
(2)İlgili mevzuat çerçevesinde belediyenin gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek, vergi resim harç ve ücret gelirlerini arttırmak amacı ile bu kanunlar çerçevesinde önlemler almak ve uygulamak.
(3)Mer’i mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt ve kontrollerinin yapılması.
(4)Belediye tarafından uygulanan tek sicil uygulama çalışmalarının eksiksiz ve hatasız şekilde yürütmek.
(5)Belediye gelirleri Kanununda adı geçen vergi, harç, katılım payı ve diğer gelirlerle alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(6)Emlak Vergisi Kanununda belirtilen emlak vergilerinin kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(7)Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanağıyla tespitler yapmak, tespite ilişkin yoklama tutanağını mer’i mevzuat gerekleri doğrultusunda ilgili mükellef ve birimlere verilmesini sağlamak.
(8)Müdürlüğe intikal eden mükelleflerle ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi sonuçlandırmak.
(9)Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(10)Belediye Gelirleri Kanunu’nda ve diğer mer’i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(11)Tahukkuku diğer müdürlüklerle alakalı olan gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(12)Tahakkuk görevlerinin icrası esnasında diğer ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak.
(13)Tahakkuku tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk işlemleri için ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(14)Dikili Belediyesi sınırları içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde Belediye tarafından alınması gereken Emlak Vergisi, İlan ve Reklam Vergisi, Eğlence vergisi, Çevre temizlik Vergisi, İşgal Harcı, Ulusal Tatil Günleri Çalışma Ruhsat harcı, Ölçü ve tartı Aletleri muayene harcı, bina inşaat harcı, Evsel Katı Atık ücretleri, İmar harçları, Harcamalara İştirak Payları, İşyeri Açma harçları, Belediye Encümeni tarafından karara bağlanan ceza ve satışlardan kaynaklanan alacaklar, Zabıta tarafından tanzim edilen tutanaklara istinaden tahakkuk eden alacaklar, Belediye Meclisi tarafından tarifeye bağlanan ücretler ile her türlü vergi harç, pay, ücret vs. gelirin zamanında ve usulüne uygun olarak tahakkuk ve tahsil edilmesini sağlayıcı çalışmaları kontrol ve koordine etmek.
(15)Tahsilatı gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak.
(16)Ödemenin yapılmaması durumunda haciz işlemlerinin başlatılmasını ve yapılmasını sağlamak.
(17)Harcamalara iştirak paylarının düzenli alınabilmesi için ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(18)Tahsille ilgili kayıtların tutulmasını ve tahsil olunan paraların bankaya yatırılmasını sağlamak.
(19)Tahsilatla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(20)Tahakkuklu ve tahakkuksuz gelirler ile takipli ve takipsiz gelirlerin tahsilat takiplerini kontrol etmek.
(21)Tahsilatı yapılmayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebligat, ödeme emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek, yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(22)Aylık gelir tablosunun hazırlanmasını sağlayarak amirine sunmak, gelirlerin eğilimleri ile ilgili amirini bilgilendirmek.
(23)Tahsilatla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(24)Yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(25)Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
(26)Birim bütçesini hazırlayıp, Mali Hizmetler müdürlüğüne göndermek.
(27)Birim faaliyet raporunu hazırlayıp İnsan kaynakları Müdürlüğüne göndermek.
(28)İç ve Dış denetim sırasında denetçilere ve yargıya intikal eden hususlarda Mahkemelere bilgi, belge ve kolaylıklar sağlamak.
(29)İhtiyaç duyulan mal ve hizmet alımı için bütçede ödeneği bulunan mal ve hizmetin alınması.
Müdürlüğün Yetkisi:
MADDE 8- Gelirler Müdürü bu yönetmelikte sayılan görevleri yerine getirmek için Belediye Başkanınca atanır ve yasal olarak yetkilendirilmiş olur.
Müdürün Görevleri, Yetki ve Sorumluluğu:
MADDE 9- (1)Belediye Başkanının ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve Denetimi altında mer’i mevzuat gereği müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, gerektiğinde yeniden organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dahili düzenlemeleri yapar.
(2)Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğu araştırılır, genel politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir.
(3)Müdürlüğü için Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar.
(4)Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklar, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol eder.
(5)Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa düzeltmeye yönelik tedbirleri alır.
(6)Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar.
(7)Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, işyeri teçhizatın planlamasını yapar.
(8)Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırılabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar.
(9)Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine verir.
(10)Kendisinin ve personelin beceri ve mesleki bilgi acısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapar, müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek.
(11)Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensipleri astlarına izah eder, organizasyon içindeki konumlarının üst- ast ve yatay organizasyon konumlarla ilişkileri hakkında gerekli bilgiyi vererek ahenk çalışmalarını temin eder.
(12)Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut organizasyon şeması, iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun kadrosuna organize eder.
(13)Organizasyon yapısında ve / veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını amiri vasıtasıyla İnsan Kaynaklarından sorumlu Müdürlüğe bildirir.
(14)Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini amirine teklif eder.
(15)Çalıştırdıkları görevlilerin, işbölümü esasları dahilinde, sorumluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir.
(16)Emrindeki elemanlara iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlukların doğru anlaşılmasını sağlar, çalışma verimini arttırma amacı ile kanunları, idari ve genel yargı kararları ve bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerinin yararlanmasını sağlamak.
(17)İş tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir.
(18)Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmek için gerekli yetki delegasyonunu yapar, onların inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik eder.
(19)Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol eder.
(20)Yokluğunda görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsı belirleyerek başkan ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının onayı ile vekalet verir ve görevini taksim eder. Alt birim yetkilileri / Personel arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan alt birim yetkililerinin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerinin aksaması için gerekli önlemleri almak.
(21)İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personellerin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtir, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetler.
(22)Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı aktarır.
(23)Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuat riayeti sağlar, bunların uygulanmasını sürekli kontrol eder; düzeltilmesi gereken hususlar içinde olumlu öneri ve teklifleri bir üst amirinin görüşüne sunar.
(24)Müdürlüğün verimliliğinin arttırılmasını ve işlerin daha kaliteli ve düzenli ve süratli şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarının geliştirmeleri için astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek için disiplini temin eder.
(25)Astlarının sorularını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve bildirir.
(26) Danışman durumunda görev yapanlarla teması ve onlardan faydalanmayı temin eder.
(27)Terfi etmesi veya iş başında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir yardımcıyı yetiştirir.
(28) Haberleşmeye büyük önem vererek alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaşılmasını sağlar.
(29)Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları sunar. Raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapar ve tasdik eder, gereksiz bilgileri ayıklayarak raporların kısa ve öz olmasını sağlar.
(30)Eş düzeydeki yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledebilecek meseleleri halleder.
(31)Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onlarında başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder.
(32)Müdürlüğündeki astlarının diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda uyum ve koordinasyonu sağlar.
(33)Personelin moralini en üst seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik eder.
(34)Personelin çalışma şevkini kıran ve verimini düşüren faktörleri tespit ederek , kendi imkanlar ile bertaraf edebilecek veya düzeltebilecek olanları halleder, üst kademelerce alınması gereken tedbirler için verim düşüşü veya başka menfi sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder.
(35)Müdürlük, personelinin potansiyelinden en iyi şekilde yararlanabilmek kendi kararlarını en isabetli şekilde verebilmek ve kendisine bağlı personelin katkılarına paralel olarak başkanlığı daha fazla benimsemelerini sağlamak amacıyla devamlı surette fikir ve görüş alış verişinde bulunur.
(36)Faaliyet planında bulunan işleri görev tariflerine göre çalışanlarına tevzii eder.
(37)Emirlerini kademe atlamadan iş ile ilgili kendisine doğrudan bağlı çalışanlara verir.
(38) Emrinde çalışan elemanlara örnek olur, bunu sağlayacak şekilde neticelerini önceden düşünerek daha sonra geri almak zorunda kalmayacağı, kolaylıkla anlaşılabilir, kısa ve kesin emirler verir. Ancak kötü neticeler doğuracağı anlaşılan emirlerin geri almaktan imtina etmez.
(39)Gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir.
(40)Başkasına emir vermiş olsa dahi işin yapılmaması ve / veya yanlış ve eksik yapılması sorumluluğunu üstlenir.
(41)Mevcut faaliyet planına göre müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder.
(42)Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur.
(43)Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite acısından devamlı kontrol eder.
(44)Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlar personelin tavır ve davranışlarını devamlı kontrol altında bulundurarak örnek model oluşturur.
(45)Personelin görev tariflerindeki belirtilen işleri yerine getirip getirmediğini üç ayı geçmeyen periyotlarla kontrol eder.
(46)Planlardan sapmalar gösteren fiili durumlarda sapmaların sebeplerini araştırır, düzeltici ve ileride tekrarlanmamasını önleyici tedbirleri alır.
(47)Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini önemli olan evrakların muhafaza edilmesini, bu konudaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. Önemini kaybeden evrakı kabul edilmiş usullere göre imha eder.
(48)Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek ve değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak için istatistiki bilgileri tanzim eder ve / veya ettirir. Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar.
(49)Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir.
(50)Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı dikkati gösterir.
(51)Başkan ve amirin uygun göreceği her türlü görevi mer’i mevzuat ve amirin talimatlarına göre yerine getirir.
(52)Bu yönetmelik Müdürlüğün görev alanına ilişkin olarak tüm görevlerin etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mer’i mevzuata uygun icra edilmesini, denetlemesini ve raporlanmasını sağlar.
(53)Personelin moral motivasyonunu arttırmaya dönük tedbirler alarak prodüktivite artışını sağlar.
(54)Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak iş akışını sağlar, personelin çalışmalarını organize eder, Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek personel arasında uyumlu bir iş birliği ortamı kurulması sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli direktifleri vermek, disiplinsizliklere ve çalışma şartlarını bozucu eylemlere müsaade etmemek, toplam kalite yönetimi ve verimlilik için çalışma şartlarını iyileştirmek ve prensipler koymak, personel için kurs ve seminer tertip etmek.
(55)Komisyon toplantılarında müdürlükle alakalı iş ve işlemleri yürütür.
(56)Gelirin arttırılması ve harcamaların azaltılması için müdürlükler ve birimler arası koordinasyonu sağlar.
(57)Belediyenin amaçları, prensip ve politikaları doğrultusunda Müdürlüğün kalite politikası hedefleri ve stratejilerini belirleme çalışmalarını sonuçlandırır.
(58)Müdürlüğün görev alanı ile ilgili ihale konusu veya doğrudan temin veya avansla temin edilecek alımlarla ilgili iş ve işlemlerin mer’i ihale mevzuatı çerçevesinde yapılmasını sağlar.
(59)Görev ile ilgili her türlü iç/ dış yazışmaların mer’i mevzuata uygun yapılmasını sağlar.
(60)Müdürlüğe gelen tüm evrakların ilgililere usulünce iletilmesini sağlar.
(61)Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans arttırıcı etki oluşturmak amacıyla mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve / veya tüzel kişilere usulüne uygun yapılmasını sağlar.
(62)Sayıştay, İç işleri Bakanlığı ve İç Denetçilerin gerekli iş ve işlemlerin başarıyla yürütülmesi ve istenilen hesabın verilmesini.
(63)Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar.
(64)Harcama yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin amaçlarına iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren iç kontrol güvence beyanını düzenlemek ve birim faaliyet raporlarına eklemek.
(65)Birimlerde görevlendirilen personelin yapacağı işle ilgili görevlerinin neler olduğu, Müdür tarafından düzenlenecek bir iç yönergeyle tek tek açıklamalı bir şekilde belirtilerek personele imza karşılığı verilmeli ve personelin bu yönergede belirtilen görevleri eksiksiz yerine getirilerek ve sürekli olarak çalışma masasında bulundurulmasının sağlanması.
Şeflerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 10-(1) Müdürlüğün çalışma konularında kendi kısmı ile ilgili çalışmaların yapılmasını sağlamak.
(2)Görev ve çalışmaları yönünden biriminin müdürüne karşı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak.
(3)Verimli çalışmanın sağlanması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü teknolojik gelişmeyi takip etmek ve uygulamak.
(4)Başkanlığın amaçlarını ve stratejilerini ve yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklamak en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı vermek ve uygulamaları kontrol etmek.
(5)Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek gerekiyorsa düzeltmeye yönelik tedbirleri almak.
(6)Haberleşme ve evrak akışını üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında zamanında doğru bilgi verebilecek şekilde planlamak.
(7)Kendisinin ve personelin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlarını yapmak.
(8)Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp amirine teklif etmek.
(9) Çalıştırdıkları görevlilerin iş bölümü esasları dahilinde, sorumluluklarını belirlemek ve bu görevlerini benimsetmek.
(10)Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek.
(11)Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmak.
(12)Haberleşmeye büyük önem vererek alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlamak.
(13)Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da Bakanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin etmek.
(14)Personelin moralini en yüksek seviyede tutarak daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik etmek.
Diğer Personel Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 11-(1)Başkanlığın amaçlarını ve genel stratejilerini çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenmek ve buna uygun tutum davranış sergilemek.
(2)Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmak.
(3)Beceri ve mesleki bilgi acısından kendini geliştirmek bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılmak.
(4)Müdürlüğün verimliliğini arttırması ve işlerin daha kaliteli düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirmek, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek.
(5)Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakları usulüne uygun muhafaza etmek.
(6)Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistiki bilgileri tanzim etmek gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak.
(7)Vatandaşlardan gelen başvurularda onları yönlendirmek ve bilgilendirmek.
(8)Ayniyat kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini titizlikle tutmak.
(9)Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek, imza karşılığı almak,
(10)Birimlerden çıkan evrak doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları yönergesi esaslarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra ilgili yere gönderilmesini sağlamak.
Tahakkuk Şefliğinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 12- (1)Belediye mücavir alanı içerisindeki bina, arsa ve arazilere ilişkin vergi tahakkuklarını yapmak.
(2)İlgili mevzuat çerçevesinde belediyenin gelirlerini tahakkuk ettirmek, Eğlence Vergisi, İlan ve Reklam Vergisi, Yangın Sigorta Vergisi, Haberleşme Vergisi, Elektrik Tüketim Vergisi, İşgal harcı, Ulusal Bayram günleri çalışma ruhsat harcının tüm tarh ve tahakkuk işlemlerini yapmak.
(3)Belediye sınırları içerisindeki işyerlerini çevre temizlik vergisi, ilan reklam vergisi, evsel katı atık ücreti açısından kayıt altına almak.
(4)Beyannameleri kayıt ve diğer bilgileri bilgisayar ortamına doğru ve hatasız olarak aktarmak.
(5)Kayıtları, dosyaları düzgün ve sistemli tutmak, arşive kaldırmak, gerekenleri arşivde muhafaza etmek.
(6)Belediye kaydı bulunmayan mükelleflerin kayıtlarını Belediyeyi gelir kaybına uğratmadan zamanında yapmak.
(7)Mer’i mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(8)Belediye Gelirleri Kanununa adı geçen vergi, harç, katılım payı ve diğer gelirlerle alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılması.
(9)Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanağı ile tespitler yapmak, tespite ilişkin yoklama tutanağını mer’i mevzuat gerekleri doğrultusunda ilgili mükellef ve birimlere verilmesini sağlamak.
(10)Mükelleflerle ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi sonuçlandırmak.
(11)Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(12)Belediye Gelirleri Kanunun’ da ve diğer mer’i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(13)Tahakkuku diğer Müdürlüklerle alakalı olan gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(14)Tahakkuk görevlerinin icrası esnasında diğer ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak.
(15)Tahakkuku tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk işlemleri ile ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(16) Tahakkuku tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk kayıtlarının doğru ve hatasız yapılmasını sağlamak.
(17)Harcamalara iştirak paylarının düzenli alınabilmesi için ilgili birimlerle koordineli çalışmak.
(18)Yapılacak olan tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(19)Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
(20)Dönem içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmeyen mükelleflere 213 sayılı V.U. Kanunu gereğince yoklama fişi tanzim ederek resen beyan oluşturmak, vergi ve ceza ihbarnameleri düzenlemek ve ilgililere tebliğini sağlamak.
(21)Gelir ve ücret tarife tekliflerini hazırlayarak Belediye Meclisine sunmak.
(22)Eğlence Vergisi ile ilgili olarak gerekli hallerde mahallinde yoklama yapmak.
(23)İlan ve reklam vergisinin yerinde kontrollerini yapmak.
(24)İzinsiz asılan bez afiş veya izinsiz dağıtılan reklam amaçlı el ilanı ve broşürleri kontrol etmek ve gerekli vergilendirme iş ve işlemlerini yapmak.
(25)Motorlu araçlar üzerinde bulunan reklamları kontrol etmek ve vergilendirmesini sağlamak.
(26)213 sayılı vergi usul kanunu hükümlerine göre tarh ve tahakkuk işlemlerini gerçekleştirmek.
(27)Uzlaşma taleplerini incelemek ve bu talepleri uzlaşma komisyonuna iletmek ve bu işlemleri yapmak.
(28)Müdürlüğe gelen yazıları ilgili birimlere dağıtımını yapmak.
(29)Mükelleflerden gelen ihbar ve şikayetleri zamanında amirine ulaştırmak.
(30)Müdürün istediği halinde görev çalışmaları hakkında isteğe uygun güncel bilgi vermek.
(31)Müdürlüğün iş ve işlemlerinin en kısa zamanda yapılmasını sağlamak.
(32)Serviste kullanılacak demirbaş malzemeleri zarar vermeden korunmasına özen göstererek düzenli ve verimli bir şekilde kullanmak.
(33)Serviste kullanılacak kırtasiye ve sarf malzemelerini israf etmeden kullanmak.
(34)Mükelleflere ait bilgi ve belgeleri idareden habersiz bir başkasına vermemek.
(35)Eksik ve hatalı emlak beyan ve bildirimler için mahallinde yoklama yapmak bunlara ilişkin tarh işlemlerini yapmak ve mükellefe tebliğ etmek.
(36)Arsa birim değeri için süresi içerisinde takdir komisyonu oluşturma çalışmalarını yapmak.
(37)Tapu Sicil Müdürlüğünde yapılan işlemlerle ilgili olarak bilgi formlarını temin etmek ve şeflik kayıtlarında gerekli çalışmaları yapmak.
(38)Verilmeyen beyanları takip etmek, verilmesini sağlamak veya res’ sen tahakkuk yapmak.
(39)Mer’i mevzuat ile görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(40)Emlak Vergisi Kanununda belirtilen Emlak Vergilerinin kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(41)Tapu Sicil Müdürlüğünde yapılan satışlar için emlak değeri vermek, satış sonunda mükelleflerin dosyalarında gerekli işlemleri yapmak.
(42) Uzlaşma ile ilgili talepleri incelemek ve uzlaşma komisyonuna iletmek.
(43)Diğer kurumlardan gelen taleplere cevap vermek.
(44)Ayrıca Bakanlar Kurulu tarafından tek meskeni olan emeklilerin dul ve yetimleri, özürlüler ve hiçbir geliri olmadığını belgeleyenler, şehitlerin dul ve yetimlerine ait matbu form olan başvurularını incelemek ve sonuçlandırmak.
(45)Belediye tarafından uygulanan tek sicil uygulama çalışmalarının eksiksiz ve hatasız şekilde yürütmek.
(46)İşyerlerini kanunda belirtildiği gibi grup ve derecelerini tespit ederek vergilendirmek.
(47)Mükerrer vergi kayıtlarını incelemek ve düzeltmek.
(48)Yeni açılan işyerlerini ve kapanan işyerlerinin bu vergi ile ilişkili işlemlerini yapmak, araştırmak ve bu kayıtları düzenli olarak dosyalamak.
(49)Gelen birimlerin kontrollerini yapmak, bunlara ilişkin düzenlenmesi gereken tahakkuk fişi ve ceza ihbarnamelerini tanzim etmek.
(50)Düzeltme yapmayı gerektiren işlemleri düzeltme fişi ile yapmak.
(51)Çevre temizlik vergisi ile ilgili evrakları mükelleflere zaman geçirmeden tebliğini sağlamak.
(52)Diğer kurumlardan gelen yeşil kart, yaşlılık aylığı ve benzeri evraklara gerekli işlemleri yapmak.
Tahsilat Şefliğinin Görev, Yetki ve Sorumlukları:
MADDE 13- (1)Belediye Gelirlerinin tahsilatlarını mer’i mevzuat çerçevesinde yapmak.
(2)Tahakkuku gerçekleştirilmiş olan gelirlerin tahsil edilmesini sağlamak.
(3)Belediye bünyesinde görev yapan tahsildarlara makbuz temin etmek, bu işle ilgili kayıtları yapmak.
(4)İşgal harcı tahsilinde kullanılan tahsil fişlerini temin etmek ve kayıtlarını tutmak.
(5)Veznelerde tahsil edilen paralar ile kurum dışında tahsil edilen paraların süresinde banka hesaplarına intikalini sağlamak.
(6)Kesilen dip koçan tahsilat makbuzlarının kontrol edilerek teslim alması.
(7)Günlük tahsilat durumu hakkında amire düzenli olarak bilgi vermek.
(8)Tahsilat ile ilgili makbuz, belge, kayıt ve ilgili evrakların denetimine hazır halde bulundurulmasını ve arşivde muhafazasını sağlamak.
(9)Tahsilat makbuzlarının kayıtlarını ve zimmet işlerini sistemli bir şekilde tutmak ve buna ait işlemleri yürütmek.
(10)Makbuzları yırtmadan, yıpratmadan, karalamadan ve usulüne uygun tanzimini sağlamak.
(11)Tahsilat ve tahsilat işlemlerini mer’i mevzuata göre yürütmek.
(12)Kayıtları ve tahsilatla ile ilgili bilgileri bilgisayar ortamına doğru ve hatasız olarak aktarılmasını sağlamak.
(13)Mükelleflere ait bilgi ve belgeleri muhafaza etmek.
(14)Yapı Kontrol Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü ve Fen İşleri Müdürlüğünce tanzim edilen ve tahsili için Müdürlüğümüze gönderilen para cezaları ile hasar bedellerinin tahsil bedellerinin tahsil ve takip işlemlerini yapmak.
(15)Müdürlük bünyesinde tahakkuk edilen ve süresinde ödenmeyen vergiler için ödeme emri tebliği yapmak, bunların tahsili için 6183 sayılı yasaya göre işlem başlatma.
(16)Aylık gelir tablosunu hazırlamasını sağlamak amirine sunmak, gelirlerin eğilimleri ile ilgili amirini bilgilendirmek.
(17)Posta ve banka havalesi ile gelen paraları ilgili mükelleflerin hesaplarına işlemek.
(18)Altyapı hizmetlerine ilişkin ücretleri takip etmek.
(19)Görevinden ayrılan tahsildara ilişkin işlemleri yapmak.
(20)Mer’i mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin kayıt kontrollerini yapmak.
(21)Tahsilat makbuzu bastırmak.
(22)Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(23)Dikili Belediyesi sınırları içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde Belediye tarafından alınması gereken emlak vergisi, ilan reklam vergisi, eğlence vergisi, çevre temizlik vergisi, işgal harcı, ulusal tatil günleri çalışma ruhsat harcı, ölçü ve tartı aletleri muayene harcı, bina inşaat harcı, imar harçları, harcamalara iştirak payları, Evsel katı atık ücretleri, işyeri açma ruhsat harçları, belediye encümeni tarafından karara bağlanan ceza ve satışlardan kaynaklanan alacaklar, Zabıta tarafından tanzim edilen tutanaklara istinaden tahakkuk eden alacaklar, Belediye Meclisi tarafından tarifeye bağlanan ücretler ile her türlü vergi, harç, pay, ücret v.s. gelirin zamanında ve usulüne uygun olarak tahsil edilmesini sağlayıcı çalışmaları kontrol ve koordine etmek.
(24)Tahsilatı gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak.
(25)Vadesi geldiği halde mükellefler tarafından ödenmeyen belediye alacaklarının icra yoluyla tahsilatının sağlanması.
(26)İlgili mer’i mevzuat çerçevesinde ödemeleri yapmak ve ödemelerle ilgili kayıtları tutmak.
(27)Tahsilat ile ilgili rapor, icmaller ve cetvellerin süresi içinde hazırlanmasını sağlamak.
(28)Tahakkuklu ve tahakkusuz gelirler ile takipli ve takipsiz gelirlerin tahsilat takiplerini kontrol etmek.
(29)Tahsilatı yapılmayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebliğ, ödeme emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek, yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(30) Yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(31)Tahsilat ödemelerinde veznelerde yığılmayı önleyerek, tahsilat akışını hızlandırmak.
(32)Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
Takip ve İcra Şefliğinin Görev, Yetki ve Sorumlukları:
MADDE 14-(1)Müdürlük bünyesinde tahakkuk edilen ve süresinde ödenmeyen vergiler için ödeme emri tebliği yapmak, bunların tahsili için 6183 sayılı yasaya göre işlem başlatma.
(2)Yapı Kontrol Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü ve Fen İşleri Müdürlüğünce tanzim edilen ve tahsili için Müdürlüğümüze gönderilen para cezaları ile hasar bedellerinin tahsil bedellerinin tahsil ve takip işlemlerini yapmak.
(3)Tahsilatı gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak.
(4)Vadesi geldiği halde mükellefler tarafından ödenmeyen belediye alacaklarının icra yoluyla tahsilatının sağlanması.
(5)Vadesi geldiği halde mükellefler tarafından ödenmeyen belediye alacaklarının icra yoluyla tahsilatının sağlanması.
(6)Tahsilatı yapılmayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebliğ, ödeme emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek, yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(7)Yapılacak tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası:
Görevin Planlanması:
MADDE 15- Gelirler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından uygun görülen bir plan dahilinde yerine getirir.
Görevin Yürütülmesi:
MADDE 16- (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan şefler ve tüm personel bu görevleri yasalara uygun, hızlı ve önemli bir şekilde yerine getirmek zorundadır.
(2)Sicil Kayıt İşlemleri:
a)Mükerrer sicil kaydı açılmasını önlemek.
b)Mükellef gerçek kişi ise kimlik bilgileri ile iş adresi, ikametgah adresi, telefon numarası ve TC: Kimlik Numarasının düzenli olarak ayıt altına alınması.
c)Mükellef tüzel kişi ise tüzel kişiliğe ait merkez ve şubelerinin adres ve telefon numaralarının alınması tüzel kişiliğin sorumlu müdürleri ile şirket ortaklarının iş ve ikametgah adreslerinin kayıtlanması işlemlerinin yapılması.
ç)Alınan bilgilerin doğruluğunun teyit edilmesi, ve ihtiyaç duyulması halinde diğer ilgili kurumlar nezdinde( Vergi Dairesi, Nüfus Müdürlüğü, Tapu müdürlüğü vb.) araştırma yapılması.
(3)Yoklama ve Tespit İşlemleri:
a)Emlak, Çevre Temizlik, İlan reklam, Eğlence vergilerine ait beyanların ihtilaf vukuunda veya gerek duyulduğunda gerçeğe uygunluğunun mahallinde gerekli ölçüm ve kontrol çalışmalarının yapılması işlemlerinin yürütülmesi.
b)Gerçeği yansıtmayan beyannameler için yoklama sonuçlarının mahallinde düzenlenecek tutanağa aktarılması.
(4)İhbarname İlkesi:
a)Süresinde beyan edilmeyen vergiler ile tahakkuk edilmesine karar verilen katılım payları ve diğer resim harçlara ihbarname düzenlenmesi.
b)İhbarnamede mükelleflere ait bilgiler ile alınan vergi, harç ve katılım paylarının miktarı ve tarihi alınma sebebi( yasal yaptırımları ile birlikte) mükellefe bildirilmesi zorunlu yasal haklarını kapsayan ve vergi usul kanununda ön görüldüğü şekilde yürütülmesi tebliğ edilmesi ve kesinleşen ihbarnamelere tahakkuk fişi düzenlemesi.
c)Adına yoklama fişi düzenlenen mükellef yoklama fişine imza atmaz ise bu durumda yoklama fişinin kolluk kuvvetlerine yoksa ilgili mahallenin muhtar veya ihtiyar heyeti üyelerinden birine yoklama yapmaya yetkili memurlarca imza arttırılması hususudur.(V.U.K. Md.131)
(5)Tahakkuk İlkesi:
a)Beyanname mükellefler tarafından Müdürlüğe elden teslim edildiği andan itibaren ilgili servis tarafından süresinde verilip verilmediği veya herhangi bir hesaplama hatası olup olmadığı hususlarının kontrolünün yapılması.
b)Tahakkuk fişi düzenlenmesi.
c)Tahakkuk fişinde verginin nevi, miktarı, dönemi, son ödeme tarihleri ile mükelleflere ait adres ve sicil numarası yazılması.
ç)Beyannamede herhangi bir maddi hata veya gerçeğe uygun olmayan herhangi bir durum yoksa düzenlenen tahakkuk fişine, tahakkuk fişinin kesildiği ilkesi gereği olarak herhangi bir itirazda bulunulamaz.
d)Postayla gönderilen beyanlara beyan kabul tarihleri işlenerek düzenlenen tahakkuk fişleri bildirilen adrese posta ile taahhütlü gönderilmelidir.
e)Elden teslim edilen beyannamelere ise beyanı getirene tahakkuk fişi imza alınmak sureti ile teslim edilmelidir.
f)Tahakkuklandırma esasen vergiyi doğuran olayın başlaması işlemi olduğundan 213 sayılı V.K.U’nun 25. 26. Ve 27. Maddeleri çok iyi anlaşılmalıdır.
(6)Harcamalara Katılım Paylarının Tahakkuk İşlemi:
a)Mükelleflerden alınmasına karar verilen harcamalara katılım payı gerekli hesaplamalar yapıldıktan sonra ihbarname tebliğ edilmesi ile başlar. İhbarname üzerinde tahakkuk fişindeki tüm sicil ve ödeme bilgileri bulunmaktadır. Bu konu ile ilgili özel bir süre olmadığından genel hükümler içerisinde tebliğden sonra 30 günlük sürenin geçmesi beklenmelidir. Bu süre bittikten sonra makul bir süre beklenmeli herhangi dava açılması söz konusu değilse mükelleflere tahakkuk edilen paylarla ilgili olarak tahakkuk fişi gönderilmelidir.
(7)Süresinde Verilmeyen Bildirimler ve Beyanlar:
a)Süresi geçtikten sonra gelen bildirimler ve beyannameler üzerine beyan kabul tarihleri işlendikten sonra aynen süresinde verilen beyan ve bildirimler yapılan işlemler yapıldıktan sonra vergi/ ceza ihbarnamesi düzenlenmeli.
b)Mükellefin durumuna uygun talebi olursa V.U.K. 371, 376 veya uzlaşma başvurusu gibi bu başvuruya ilişkin işlemlerin yapılması.
c)Bizzat kuruma elden getirilen beyanname ve bildirimin üzerine geliş tarihi, iadeli ve taahhütlü olarak gönderilmiş ise postaya veriliş tarihi beyan bildirim kabul tarihi olarak tahakkuk fişine işlendikten sonra beyanın süresinde verilip verilmediği tespit edilmelidir.
(8)Beyan ve Bildirimde Maddi Hata Olması:
a)Mükellefler beyanlarında hesaplama yaparken gerek matrahın hesap edilmesinde gerek verginin nev’in de veya oranında hatalar yapmaktadırlar. Bu hatalar mükellef aleyhinde olur ise vergi/ ceza ihbarnamesi düzenlenerek mükellefe tebliğ olunur.
b)Süresi içerisinde herhangi bir itiraz yapılmaz ise tebliğ edilen ihbarname 30 gün sonunda kesinleşir.
c)İtiraz süresi içerisinde dava konusu olur ise verilecek mahkeme kararına göre gerekli düzeltme, terkin ve reddiyatlar yapılarak tekrar ihbarname tebliğ olunur. Yapılan hata mükellefin lehine ise inceleme sonucu mükellefe bildirilir. Mükellefin talebi doğrultusunda ve Vergi Usul hükümleri dahilinde iade, mahsup veya ret edilir. Bu durumda da mutlak suretle düzeltme fişi düzenlenmesi esastır.
(9)Beyan/ Bildirim Verilmemesi Durumu:
a)Yapılan tarama çalışmalarında beyan/ bildirimde bulunmayan mükelleflere gerekli araştırmalar yapıldıktan sonra beyana davet edilirler.
b)Bu davetin tebliğin itibaren mükellef beyan/ bildirim verdiğini ispat edici bir belge getiremez ise veya buna rağmen beyan/ bildirim vermez ise ilgili bildirim veya beyan dairece ressen tahakkuk edilir ve vergi Usul’ de yazılı cezalar ile birlikte mükellefe ihbarname ile tebliğ olunur.
c)Bu tebliğden 30 gün sonra herhangi bir itiraz yapılmamış ise vergi ve cezalar kesinleşir bu işlemden sonra mükellefe tahakkuk fişi tebliğ yapılır.
ç)Aynı işlemler eksik verilen belanlar için ikmalen yapılan tarhiyatları da kapsamaktadır.
(10)Ceza Uygulamaları ve cezalarda İndirim:
a)Süresinde verilmeyen bildirimlere 2. Derece usulsüzlük uygulanır.
b)Süresinde verilmeyen beyanlara ise 1. Derece usulsüzlük cezası ve vergi ziya cezası uygulanır.
c)Cezanın tebliğinden itibaren mükelleflerde alınan cezalara itiraz etmeden ve süresinde ödeyemeyeceklerini yazılı olarak bildirirler sie V.U.K.’nun 376 maddesi hükmüne göre usulsüzlük cezalarında 1/3 oranında vergi ziya cezasında ½ oranında indirim yapılarak kendilerine tahakkuk fişi ile bildirilir.
(11)Belediye Vergi grupları ve Tahakkuk Şekilleri:
1)Tahakkukku Tahsiline Bağlı Vergi:
a)Elektrik ve havagazı tüketim vergisi
b)Haberleşme vergisi
c)Yangın sigorta vergisi
2)Dönemsel Tahakkuk Edilen Vergiler: (Tahsili tahakkukuna bağlı vergiler)
a)Emlak vergisi
b)Çevre temizlik vergisi
c)İlan ve reklam vergisi
ç)Eğlence vergisi
1.gruptaki tahakkukun tahsiline bağlı vergiler tahsil edildiği anda tahakkuk etmiş sayılır. Bu vergiler konusunda Belediyenin önceden bir tahakkuklandırma yapması söz konusu değildir ve tamamen beyannameyi veren kurumların inisiyatiflerine bağlıdır. Ancak beyan verilmemesi durumunda V.U.K.’nundaki beyan vermeme fiili ile ilgili maddelerin hepsi geçerlidir.
2.gruptaki dönemsel olarak belediye tarafından tahakkuk edilen vergilerin tahakkuk miktarları ve bu miktarların tahakkuk ettirilme kriterleri ile ilgili çalışmalar tahsilat başlamadan önce yapıldığından kesin miktarlar önceden hesaplanabilmektedir.
(12)a)Uzlaşma kısaca idare ile mükellefin ödenecek bir miktar üzerinde anlaşmasındır. Kendilerine ikmalen, resen veya idarece tarh ve tebliğ edilen mükellefler, vergi, resim ve harç asıllarına ilişkin olarak özel kanunlarında belirtilen kanuni hadlerin altına düşmemek kaydıyla vergi asılları ile bunlara ilişkin olarak kesilecek vergi ziyan cezaları hakkında ihbarnamenin tebliğinden itibaren 30 gün süre içerisinde uzlaşma talebinde bulunabilirler.
b)Uzlaşma talebinde bulunan mükellefler yapılan tarhiyata karşı cezada indirim ve uzlaşma talebinden vazgeçtiğini beyan ederek adına alınan cezalar hakkında V.U.K’nun 376. Maddesinin uygulanmasını isteyebilir.
c)Mükellefin daha önce dava açmış olması ve uzlaşmanın vaki olmaması halinde ise idarece uzlaşmanın vaki olduğu vergi mahkemesine bildirilir.
ç)Uzlaşma gerçekleşirse ödeme sureleri geçmiş vergi ve cezalar uzlaşma tutanağının tebliğinden itibaren 30 gün içerisinde ödenmelidir. Şayet uzlaşma gerçekleşmez ise ödemeler 213 sayılı V.U.K. nun 112, 368 maddeleri ile 2577 sayılı D.Y.U.K’nun 27/3 maddesine göre ilgili işlem ve ödeme takip edilmelidir.
d)Mükellef uzlaşma talebinden vazgeçer ise ( uzlaşma tutanağı imzalamamak koşulu ile) vergi usul kanununun 376. Maddesinin uygulanması talebinde bulunulur.
e)Uzlaşmanın yapılması durumunda mükellef, uzlaşmaya varılan vergi ve cezaya karşı dava açamaz ve hiçbir makama şikayette bulunamaz.
(13)Tahsilat İş ve İşlemleri:
1)Kurum içi İşlemler
2)Kurum dışı işlemler
1)Kurum içi İşlemler:
a)Günlük olarak veznelerde tahsil edilen paralar ve tahsildarlar tarafından dışarıda tahsil edilen paralar günlük olarak ilgili banka hesabına intikal ettirilir.
b)Bu işlem için düzenlenen bordrolara her makbuzun muhteviyatı ayrı yazılır ve makbuzlarla karşılaştırılarak mutabakat sağlanır.
c)Düzenlenen günlük tahsilat icmal bordroları ve makbuzların ikinci nüshaları birlikte ve her tahsilatların ayrı olmak koşuluyla saklanır. Çeşitli nedenler ile iptal edilmek zorunda kalınan makbuzlar alt ve üst nüshaları ile birlikte arkalarına iptal gerekçeleri yazılarak ve ilgililerce imzalanarak diğer makbuzlarla birlikte saklanır.
ç)Posta kanalı veya banka kanalı ile gönderilen paralar zaman geçirmeden ilgili Kurumdan alınıp gönderen mükellefin hesabından gerekli mahsup işlemi yapılmalıdır.
(14)Tahsil Edilen Paraların Bankaya Teslimi:
a)Vezneler tarafından veya tahsildarlarca daire dışında tahsil edilen paraların makbuzlarla ilgili kurum içi işlemleri tamamlandıktan sonra mutlak suretle bankaya intikali gününde ve güvenli bir şekilde sağlanmalıdır.
b)Geçerli bir gerekçe olmaksızın veznelerde ve tahsildarlarda para kalmamalıdır. Bu ilkeye uymayan görevliler hakkında mutlak suretle adli ve idari soruşturma başlatılmalıdır.
(15)Tahsildarlara Makbuz Teslimi:
a)Makbuzların kayıt edildiği defterde hangi seri nolu makbuzun hangi cilde ait olduğu ve hangi tarihte hangi tahsildara zimmetlendiği görülmelidir.
b)Bu bilgiler doğrultusunda makbuzu tüketen tahsildara imza karşılığı makbuz verilmelidir.
c)Makbuz bitiminde makbuz genel toplamı yazılmalıdır.
ç)Bir tahsildarın kullandığı makbuz tamamen tükenmeden başka bir makbuz kesinlikle verilmemelidir.
d)Biten makbuzlar geri alınırken bir daha kontrol edilmelidir.
e)Zimmet defterine silinti ve kazıntı kesinlikle yapılmamalıdır. Yapılacak değişiklikler mutlaka tutanak tanzim edilerek yapılmalıdır.
(16)Makbuz Basımı:
a)Kullanılmakta olan makbuzların bitmesinde makul bir sayıya geldiğinde makbuz basımı talep edilir, basılacak makbuzların şekli mutlaka tahsilat talimatnamesindeki öngörü uygun olmalıdır.
b)Basılacak makbuzların kaç adet olacağı hangi numaralardan başlayıp hangi numarada biteceği yazılmalıdır.
(17)Görevden Ayrılan Tahsildarların Makbuz İşlemleri:
a)Görevinden tamamen ayrılan tahsildar için kullanmakta olduğu makbuz kontrol edilerek teslim alındıktan sonra bu tahsildarın görevinden ayrıldığı hususu ilan edilerek ilan tutanağı son düzenlediği tahsilat bordrosuna bağlanarak saklanmalıdır.
b)Görevinden geçici olarak yıllık izin, hastalık gibi sebeplerle ayrılan tahsildarların makbuzları kontrol edilmelidir. Bu kontrolden sonra makbuz teslim alınmalı ve göreve başlayacağı tarihe kadar muhafaza edilmelidir.
c)Görevinden tamamen ayrılan tahsildarın yarım kalan makbuzları var ise bu makbuzlar öncelikle kullanıma alınmalıdır.
ç)Makbuz devir işlemi mutlak suretle tutanak tanzim edilerek yapılmalıdır.
(18)Vadesinde Ödenmeyen Vergi ve Harçlara yapılacak İşlemler:
a)Vadesi geçtiği halde ödenmeyen vergi ve harçlar zaman geçirilmeden takibe alınmalıdır.
b)Birinci aşamada mükellefin kayıtlı adresine ödeme emri tebliği yapılmalıdır. Bu tebliğin posta ile iadeli taahhütlü yapılması ve yedi gün beklenmesi gerekmektedir.
c)Mükellef bu süre içerisinde ödeme emrine karşı dava açması veya kuruma yazılı itirazda bulunmaz ise alacak kesinleşir.
ç)Yedi günlük süre içerisinde mükellef mal beyanında bulunarak takibin durdurulması talebinde bulunabilir. Bu talep kurum tarafından olumlu karşılanır ise borcuna karşılık gösterdiği mallar üzerine tedbir koyulmalıdır. Bu işlemler yapılacak takip işlemlerini durdurmaz ancak iyi niyet içerisinde mükellefe ödeme süresi verilebilir.
d)Mükellef yedi gün içerisinde ödeme emrine karşı hiçbir itiraz da bulunmaz ise “Haciz Varakası” tanzim edilir. Bu işlemden sonra tapu kayıtlarına haciz bildirisinde bulunmakta fayda vardır.
e)Borç miktarı yüksek olan mükelleflerin banka mevduatlarına veya motorlu taşıtlarına haciz bildirisinde bulunulabilir.
f)Bu çalışmaların yürütülmesinde 6183 sayılı A.A.T.U.H.K’ nun 6. Maddesi bilinmesi işlerin takibini kolaylaştıracaktır.
g)Borçlu mükellef başka bir Belediyenin sorumluluk alanında ikamet ediyorsa takip ilgili belediye kanalı ile yapılmalıdır.
(19)Yazışma ve Arşivleme İşlemleri:
a)Müdürlüğe gelen bütün evraklar tasnif edilip gelen evraklar ilgili personele havale edilerek gereğinin yapılaması sağlanır.
b)Geliş ve gidiş ilişkisi bulunan evraklar konusuna göre dosyalanmalıdır.
c)Gelen kişiye özel veya gizli evraklar zarf açılmadan zarfın dışındaki bilgilere dayanarak kayıt altına alınmalı ve Müdüre veya görevlendireceği kişiye teslim edilmelidir.
ç)İşlem süresi dolan dosyalar hazırlanan arşivlere kaldırılmalı ve kaldırılan dosyalar düzenlenen bir çizelgeye kayıt edilmelidir.
d)Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
e)İmhasına karar verilen evraklar için imha komisyonu oluşturulmalı bu komisyon tarafından gerekli notlar alındıktan sonra imha işlemi yapılmalıdır.
(20)Mal ve Hizmet Alımı İşleri:
a)Müdürlükte ihtiyaç duyulan mal ve hizmet alımı için bütçede ödeneği bulunan mal, malzeme, hizmetlerinin alımına karar verilmelidir.
b)Teknik şartname gerekmiyorsa istenilen belgeler tanzim edilerek satın alma komisyonuna intikal ettirilir.
c)Eğer rakam doğrudan temin rakamının üzerinde değil ise hazırlanan dokümanlar satın – alma komisyonuna gönderilecek ve satın- alma kararı geldikten sonra karar tedarikçiye bildirilecektir.
ç)Sözleşme yapılacak ise sözleşme taraflarca imzalanacak, yapılmayacak ise taşınır kayıt kontrol yetkilisine mal, malzeme, hizmet teslim edilecektir.
d)Teknik şartname gerektiren hallerde sözleşme taslağı hazırlanarak ihale birimince incelenerek ihale yapılacaktır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon:
Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği:
MADDE 17-(1)Müdürlük dahilinde çalışanlar arasında işbirliği ve koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
Diğer Kurum ve Kuruluşlar Koordinasyon:
MADDE 18-(1)Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
(2)Kurumlar arası yazışmalar Başkan veya Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 19– Bu yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Dikili Belediyesi’nin internet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20– Bu yönetmelik hükümlerini Dikili Belediye Başkanı yürütür.
© 2024- Tüm Hakları Saklıdır | Dikili Belediyesi